Sant Bartomeu del Grau, més a prop de fer realitat la nova plaça del poble

Encara no fa ni mig any de la signatura del conveni amb el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, en el marc de la Llei de Barris, i ja es comença a apreciar la gran transformació que tindrà el centre del poble. Els canvis ja són molt visibles però serà el proper divendres, 30 de juliol a les 9 del matí quan l'impacte serà més evident, ja que tindrà lloc l'enderroc dels murs de la façana de les antigues naus industrials al carrer Vell, on hi ha la mostra de pintures murals efectuades l'estiu del 2006.

Enderroc de naus per a la creació de la Plaça a Sant Bartomeu del Grau

La transformació de les naus en una plaça que possibilitarà un nou centre urbà i d'equipaments és una de les principals actuacions del Projecte d'Intervenció Integral de Sant Bartomeu del Grau, amb un pressupost de 3,4 MEUR.
Aquest enderroc suposarà la transformació, una vegada més, del Carrer Vell, origen del poble de Sant Bartomeu del Grau, ara fa molts segles. El Carrer Vell i el poble de Sant Bartomeu del Grau va començar, com molts pobles de la Catalunya Interior, a partir de la construcció de cases a banda i banda del camí ral i ramader que anava de la Plana de Vic al Lluçanès. Al Carrer Vell s'hi va situar l'activitat econòmica de l'època, marcada per una economia rural: els hostals, l'Església i els tallers van ser, juntament amb les cases del poble, la personalitat del nucli urbà. Durant les darreres dècades del segle XX la meitat del carrer Vell es va transformar en una immensa nau de la industria tèxtil que va marcar el ritme del poble durant 40 anys. El tancament de l'empresa Puigneró va suposar una sacsejada sense precedents en la història de Sant Bartomeu del Grau. Però l'herència deixada també és una oportunitat per reorientar el futur del municipi. Amb les actuacions del PII es pretén tornar a donar al Carrer Vell el protagonisme que durant tants segles va tenir per Sant Bartomeu, com a centre ciutadà.

S'adjunta nota de premsa que l'Ajuntament ha enviat als mitjans de comunicació.

AdjuntMida
enderroc_naus_creacio_placa.pdf290.55 KB